Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Kicki - 27 januari 2009 14:07

 Welwette ox född 2005, e. Om El Tanam ox u. Wossna ox


Snart åker fyra av mina bebisar till nya hem.

Visst håller jag på med marsvinsavel till viss del för att faktiskt sälja de små sötnosarna också. Men det känns alltid lite extra sorgligt, och lite nervöst... Får de det bra i sitt nya hem? Har jag tagit hand om dem på allra bästa sätt? Tänk om något händer? Tja, man kan bli helt knäpp av alla sådana tankar! Det är dock hög tid att de sista lurvarna flyttar från sina mammor, och då kan det ju vara lika så gott att de får komma till nya hem också. Jag önskar dem lycka till i livet, och hoppas att de som ska ha dem blir nöjda!


Jag har två hästar som också skulle behöva byta hem..

Det är inte riktigt lika enkelt att sälja iväg en häst som ett marsvin faktiskt... Dels är det ju helt andra pengar det handlar om, och dels är det VERKLIGEN viktigt att noga kolla upp vilka de intresserade är. Inte för att ett marsvin är mindre värt på något sätt alls, men en häst är så avsevärt mycket krångligare och svårare att ta hand om så hamnar de hos fel människor så kan det bli riktigt illa... Vår kära trogna gamla Tips, ungarnas tävlingponny, har gjort sitt här. Jag har haft honom till försäljning ett ganska bra tag nu, men det har liksom inte riktigt "velat sig". Visst har det ringt folk, och det mer fantastiska förslaget efter det andra har levererats. Men det har inte riktigt sagt "klick". Synd! Han är verkligen en supertrevlig C-ponny som skulle kunna ge en ny unge flera underbara busår.


Jobb och jobb

Sedan årskiftet så har jag börjat ett nytt jobb. Jag har visserligen kvar vikariatet på kirurgen, men resterande del av tiden är jag numera resurssamordnare på en vårdcentral. Dessutom en vårdcentral som är belägen i ett bostadsområde med väldigt många invandrare. Det ska bli väldigt roligt faktiskt, och än så länge har jag inte hunnit komma in i det ordentligt. Det är många nya intryck, och "den gamla kärringen" är emellanåt ganska välfylld i "pallet"... Konstigt nog känner jag mig inte så värst trött!? Kan det vara lugnet före stormen....


Jag hör av mig!/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards