Direktlänk till inlägg 16 mars 2009

Nu ylar både katterna och barnen..

Av Kicki - 16 mars 2009 14:08

 

 Liiiite fuskbild faktiskt då den är från våren -07... Men nog längtar vi alla efter krokus :-)!



Äntligen!

Nu äntligen börjar våren anmäla sin ankomst i mina trakter! I helgen har jag lyssnat till de ljuvliga trumpetkonserterna som bara tranor kan ge. Ett par av dessa grasiösa fåglar har spankulerat ute på några gärden nedanför vårt hus hela helgen. Den 10-årige sonen var inte sen att härma efter, så våren har sjungits in med besked i den Westerdahlska tillvaron.


Annan sång

Det är faktiskt inte bara tranorna som ger konsert, utan gårdens katter har börjat öva stämbanden alldeles förskräckligt. Vår hankatt sjunger med "vacker" tenor så det tjuter i öronen. Det är sannerligen ett säkert vårtecken! Som om inte detta skulle vara nog, så sjöng i princip alla mina barn i morse innan de snubblade iväg till skolbussen. De var tydligt inspirerade av melodifestivalen. För att uttrycka mig vänligt kan jag ju säga att det var opera på låg nivå... Malena har helt klart gått hem i stugorna - utan tvekan!


Snart!

Nu börjar till och med jag tro på att vinterns isgrepp börjar slakna något. Det är fortfarande isbanor runt omkring vårt hus, men de försvinner nu i en rasande fart. Till helgen planerar jag att äntligen börja kunna rida igen! Wossna är lite överansträngd i sina leder efter att ha tillbringat många veckor i en isig och knagglig hage. Men det ska nog bli ordning på det också :-)


Våren är här!!/Kicki

 
 
merlin med matte

merlin med matte

17 mars 2009 12:51

Nickar.. man får tro nu att våren är på väg!
Längtar efter de där första grässtråna^^
Matte planerar för fullt för trädgården.
Hmm den där operan hör vi också här hemma då lillmatte "gnolar" Matte håller för öronen*fniss*
Kram och ha en vårlig dag

merlin med matte

http://merlins-funderingar.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

17 mars 2009 20:20

Nu hoppas jag verkligen att våren är här för att stanna!!!

Ha en skön kväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards