Direktlänk till inlägg 31 mars 2009

Tid-för-sommar!! - SOMMARTID!

Av Kicki - 31 mars 2009 19:10

Milky Way´s Magical Ghost, en härlig hane som börjar bli presentabel i sin päls. Färgen är grey - en UNDERBAR färg!!

Och så lite bebisbilder! De här sötnosarna kikade fram den 26/3. Alla är lika snövita och heter Zingo, Zuzette och Zimzalabim.

Sista kullen föddes 27/3 och blev en härlig brindle-hane och en ljuvlig golden/white-hona! Gissa vem som ska stanna.... ;-)

Jag börjar med grisar

Två "hoppsankullar" har fötts. Deras tillkommelse var inte alls planerad, utan enbart ett resultat av deras pappas prov på fantastisk vighet och klätterlusta! Tja, några fler lustor var nog inblandade med förmodar jag... Söta bebbar blev det hur som helst! Men bara GISSA hur lätt det är att se skillnad på syskonen snö..! Tre lika snövita bebisar där nästan enbart födelsevikten skiljer dem åt. Zimzalabim vägde 110, Zuzette 100 och Zingo 90 gram... Jag hoppas jag kan skilja på grabbarna framöver då det är dem det skiljer mest i vikt på. Jag vill ju ogärna börja måla dem med nagellack... Den andra kullen är ju lite lättare då ;-). Men visst är hanen Åhman läcker i sin brinde!! Honan Ålga ser väldigt trevlig ut hon också, och har egentligen bättre päls. Men golden är ju så vanligt....


Och fortsätter med drömmande förhoppningar

Söndag - UNDERBAR söndag! Efter en sådan härlig dag så känns det som man kan möta vilka prövningar som än må vänta runt kröken. Inte nog med att vi gick över till sommartid mellan lördagen och söndagen, det var härliga och ljumma VÅRVINDAR också. Det klofsade och klafsade under skorna var jag än gick i trädgården, vilket är ett säkert tecken på att det äntligen börjar tina upp. Natten till måndagen tog dock Bore ett sista flämtande grepp över tillvaron, och på morgonen var bilen ingjuten i ett hölje av isbark som var näst intill omöjlig att forsera med en isskrapa! Men känslan av söndagens underbara vårkänningar sitter i fortfarande. Idag (tisdag) har det varit milt och blåsigt hela dagen, så nu är det nog bara en tidsfråga innan tjälen släpper för gott!


Glad!!/Kicki

 
 
Lena

Lena

31 mars 2009 20:34

Sitter här med ett stort leende när jag ser dina bilder på lunkisarna ; ))))
Underbara!

Ha en skön kväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
merlin med matte

merlin med matte

31 mars 2009 20:44

Åhhh vilka GOSBOLLAR *phussa*
Visst är det härligt när solen kikar fram, det där vita försvinner och man kan känna våren i näsan ^^

Här har marsvinen fått smaka sina första grästrån. Gissa om det var uppskattat ;0)

Kram från Merlin med matte

http://merlins-funderingar.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

2 april 2009 21:31

Du har en påskaward att hämta hos mig ; )

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Angelika

Angelika

3 april 2009 17:54

Mmmmm, grey är underbart!
Jättefin grey hane!
Kram

http://narnias.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards