Alla inlägg den 7 april 2009

Av Kicki - 7 april 2009 13:57

 Ljuvliga snödroppar som ger löfte om varmare tider. En "måsteblomma" i varje trädgård.

Visst är våren en alldeles UNDERBAR tid!!?

Det har faktiskt hänt under mitt 44:åriga liv att jag har lekt med tanken att flytta utomlands. Men när det börjar dra sig mot slutet av mars/början av april, så känner jag intensivt att jag skulle sakna  våren alldeles förfärligt!! Det spelar nästan ingen roll hur sur och tröttkörd jag har känt mig bara några veckor innan. När temperaturen sakta börjar dra sig över +5 grader så kvicknar jag till, precis som snödropparna och vårlökarna. Plötsligt så känns det mesta möjligt, och jag kan komma på mig själv med att sitta och planera de mest hisnande saker. Som om jag inte borde ha lärt mig vid det här laget att "sommartid" inte innebär en annan slags tid, där vi helt plötsligt får sju kvartar på en timme...


Bebistider...

Det har praktiskt taget "regnat" bebisar ett tag hos mig. Det är något konstigt det där med att vara uppfödare. Ibland går man och väntar på kullar som aldrig kommer, och ibland kommer kullar som man inte alls har väntat... Jag har haft erfarenheter av både och denna vår... Men - alla bebisar måste ju trots allt ses som välkomna - och ALLA är dundersöta!!


Bebisbilder kommer.../Kicki


Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards