Alla inlägg den 8 april 2009

Av Kicki - 8 april 2009 14:44

 Först ut i bebiskavalkaden får bli en av överaskningskullarna. Denne herre heter Xixten och är lilac/white. Hur söt som helst - och till salu!

Och här kommer kullbrorsan Xixtus! Han är trefärgat i grey/golden/white, och otroligt läcker! Om det inte var för att jag har tillräckligt med ganska nära släktingar till honom redan så skulle han definitivt stanna hos mig. Nu är han i stället till salu.

Nästa kull var en planerad och väldigt efterlängtad! Resultatet blev två flickor i den läckra färgen creme. Båda har dessutom lite minimalt vitt på sig. Denna lilla läckerhöna heter Yllenellie och är såld.


 

Här syns kullsyrran Yllenylle, som stannar hos mig. Töserna är 3 veckor på bilderna och är bara så helt bedårande ljuvliga!

Nu kommer vi åter in på avdelningen "ej planerade"... Pappan till denna snövita dam är en mästare på att klättra! Han har lyckats med sådant som jag faktiskt inte trodde ett marsvin var fysiskt kapabel till, men en morgon satt han lycklig i ÖVERSTA hyllan bland alla honor... På bilden är Zuzette, och hon får faktiskt representera sina två kullbororsor Zimzalabim och Zingo också då de är precis lika snövita de också.

Ännu en "oplanerad" gullunge... Detta bidde en härlig brindle, vilket jag faktiskt tror inte är helt vanligt förekommande hos lunkaryorna. Visst är jag frestad att behålla, men Åhman som han heter är faktiskt till salu.

I stället kommer jag behålla systern...! Hon har en underbar päls, och blir faktiskt bara bättre och bättre för varje dag. Hon har fått heta Ålga (lite fantasilöst kanske...).

Sista kullen är dock i allra högsta grad planerad, och MYCKET efterlängtad! Till min stora lycka så blev det två små tjejer :-)!! Här är det Älsa som poserar framför kameran och hon ser så härlig ut i sina fina färger black/golden(/ och pyttelite white). Ett riktigt kvicksilver är hon, och det är tur man har en bra kamera...!

Sista bebisen ut i denna lunkakavalkad får bli Älvira, syster till ovan. De är fantastiskt trevliga båda två, var och en på sitt sätt. Jag har ännu inte kunnat bestämma mig för vilken jag ska behålla. Men visst är tort´n white som Älvira är riktigt häftigt!!

Slut i rutan för idag!/Kicki W

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards