Alla inlägg den 20 april 2009

Av Kicki - 20 april 2009 11:12

 Ljuvliga blåsippor i motljus! De rara blommorna är alltid lika välkomna varje vår. Det är nog få blommor som sprider en sådan känsla i kroppen faktiskt.


...gjort

Vissa helger bara är. Helgen som passerat har varit en sådan. Inte en enda liten ynka aktivitet har varit inbokad för min personliga del, utan jag har kunnat hasa omkring precis som det behagat mig. Underbart med andra ord! Och dessutom har solen varit på gott humör hela helgen mer eller mindre. Visserligen med iskristaller i strålarna, men ändå!


Gjort?

Vad hittar en lagom rund kvinna i tidig medelålder på då? Tja, inte passar jag så värst bra in i bilden på kvinnan som flänger som ett irrbloss från det ena till det andra, "och omöjligt kan sitta still". En hel del "sitta still" har det faktiskt blivit för min del - och det är nog till och med nödvändigt ibland. Visserligen har jag ägnat mig åt den ständigt återkommande sysslan varje helg, med att skura marsvinsburar - men det liksom inte räknas. Inte heller räknas att jag sköter hästarna; släpper ut, mockar, ger hö i hagen, fyller på vatten, tar in hästar mm mm. Det är ju lika naturligt som att äta frukost för mig...


Gjort!

Men! Jag har ägnat en hel del tid åt ungarna :-)!! Bland annat så lärde jag yngste sonen lite enkla pianoklinklåtar (kommer i all hast inte på vad de heter, men i princip "alla" kan dem - eller har hört dem!). Han blev så inspirerad så jag fick plocka fram en nybörjarbok i piano, som han bara SLUKADE! Jag har ägnat ganska många stunder åt samtal med både söner och flickvänner. Inte några djupa och "utredande" samtal, utan bara lite allmänt småsnack - som är så härligt! Jag har suttit vid pianot med ytterligare en person, nämligen ene sonens flickvän och hjälpt henne att förstå hur ackord och tonarter fungerar. Härligt att se när polletten ramlade ner! Det är väl såhär helger alltid ska vara - eller?


Ganskas nöjd faktiskt :-)/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards