Alla inlägg den 28 april 2009

Av Kicki - 28 april 2009 11:09

 Haha - en lat kompromiss!! Visserligen blåsippor - men en något annorlunda färg :-P... Ska fota vitsippor också!!


De bästa ansatserna

Jag glömde en ack så viktig detalj i sammanhanget i mitt hurtiga inlägg igår...


 - JAG HAR BARN! -


De börjar dock komma upp i den lite mer behändiga ålder där de klarar allt mer av sin tillvaro själva. Men inte allt!! När jag åkte hem igår (hade för ovantlighetens skull bilen hela vägen - och behövde tänka intensivt på något för att inte nicka till..), så var faktiskt huvudet fullt av planer och egoistiska hejarop. Jag skulle vara hemma vid 18.30-snåret, och hade en god plan för vad som skulle göras. Jag hade faktiskt till och med förberett vissa saker... Först skulle marsvinen chockas med att få sin gröt OCH kirskål genast när jag kom hem! Det brukar annars dra ut en del på tiden. Sedan skulle jag förbereda allt i stallet (hade faktiskt mockat på morgonen innan jag åkte till jobbet - duktigt va!!), så det bara var att ta in de ädla djuren inför kvällsvilan.


Så blev det...

Jag hade vissa hålltider som jag faktiskt visste om sedan tidigare. Tex att Fritids stänger 18.00, och att mitt yngsta (arma) barn behöver hämtas upp innan detta klockslag. Jag slängde dock ett litet öga på klockan när jag satte mig i bilen, och kunde konstatera att jag nog skulle komma ca 10 minuter "för sent". Näst yngste och näst äldste skulle hämtas upp vid musikskolan för en gemensam färd hemåt. Allt detta var inplanerat till 18-tiden i runda slängar. Snilleblixten slog mig att mitt yngsta (arma) barn nog kunde ta sina apostlahästar och GÅ till musikskolan från Fritids, så modern inte behövde skämmas inför personalen som vill gå hem vid 18.00 Den välsignade mobiltelefonen blev redskapet (hur klarade man sig innan mobiltelefonerna??). Yngste sonen ringdes upp och kvittrade gulligt i andra ändan - "men mamma - det är ju fotbollsträning idag!"

  Hoppsan - att fotbollsträningen har bytt träningstider från och med denna veckan hade dock totalt passerat min kapacitet... Istället för att gå till musikskolan, så fick min yngste (arma) unge gå till idrottsplatsen i stället - utan fotbollskläder... Näst yngste sonen ringde och undrade om jag kom ihåg att han ska på scouterna idag...

  Hoppsan - en lite smärre omjustering från att hämta honom på musikskolan och åka hem till att lösa hur han kommer hem från scouterna. Att detta stackars barn faktiskt går på scouterna VARJE tisdag, har på något märkligt sätt passerat min kapacitet. Detta sköter nämligen maken om helt och hållet då han är scoutledare... Kruxet är bara att just denna veckan är den äkta hälften iväg i jobbet...

  Jag var hemma närmare 19-tiden, och bara med ett av de annars förväntade TRE barnen. De andra två var redan hemma. Jag hann bara i princip plocka upp ur matkassarna (kom märkligt nog ihåg att vi hade slut på mjölk mm INNAN jag åkte hela vägen hem) och hälla i mig en kopp kaffe mot den begynnande huvudvärken innan det var dags att vända bilen mot Det Större Samhället igen... Inte ett kirskål plockat, inte något färdigställt i stallet.

  På väg i bilen så slog mig plötsligen ett minne med iskall klarhet. JAG SKULLE JU HA LÄMNAT VINTERDÄCKEN TILL DÄCKVERKSTA´N!! Vi hade fixat det så kurigt jag och maken, att han lagt däcken i den bil som jag INTE hade hela vägen till jobbet, utan stod och väntade på mig vid stationen. Det blev till att fumla upp den trogna mobiltelefonen och ringa personen i fråga som skulle ta emot våra däck - sisådär 2 timmar för sent... På landet är dock människan av ett ganska härdigt material, så det visade sig att det inte var några större problem för denne underbare person att lämna hemmet för att släppa in mig till verksta´n och ta emot fyra däck...

  Två barn inhämtades på olika ställen, och 20.45 var vi så åter i hemmets lugna vrå. Någon stans på vägen här gav jag liksom upp mina goda ansatser...


Och det fortsätter...

Idag är mitt yngsta (arma) barn iväg på skolutflykt. Till sådant behövs matsäck lämpligtvis tillredd av en ansvarsfull förälder. I kaoset som dock rådde igår mitt bland alla ansatser och omdirigeringar, så hade jag TOTALT glömt bort detta... Det visade sig dessutom i morse att vi bara hade en liten "snutt" kvar av det upptinade brödet... Att börja bearbeta en frusen limpa på morgonkvisten när "allt annat" redan är lite försenat är inte helt problemfritt. Jag såg helt sonika till att den yngste (arme) sonen fick det antal mackor han kunde tänkas behöva under dagen, och så fick vi andra nöja oss med annat... Vilken TUR att jag åtminstone köpte bananer igår!!!


Uäkh - inte den bästa start på "ny livsföring".../Kicki W

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards