Alla inlägg den 29 april 2009

Av Kicki - 29 april 2009 06:19

 Lite försenade påskkycklingar. De här underbara Åsbohönsen träffade jag på när jag var ute på ett litet reportage i påskas.


En oplanerad planläggning

Denna min dag igår började jag på en vårdcentral såsom jag brukar på tisdagar. På denna vårdcentral är jag resurssamordnare, och till det har jag blivit begåvad med en mobiltelefon. Denna tingest har varit ur funktion i drygt en vecka... Inte av något annat simpelt skäl än att jag har förlagt brevet man får med chipet... Det betyder alltså att jag inte har kunnat öppna min telefon på lika länge som detta ovärdeliga brev varit borta. Jag har nämligen inte bytt PIN-kod.....! Men, igår  hade jag bilen åter igen hela vägen till jobbet, och passade på att åka bort till DIALECT där mobilen är inhandlad. Ibland är Sverige verkligen otroligt fantastiskt! Denna unga (och faktiskt ganska snygga) kille kunde med lite trevande klick på sin dator få fram exakt de uppgifter jag behövde!! Så  nu går det att nå mig på jobbet igen :-).


Teknikfreak

Jag fortsatte min vilda framfart i teknikens namn även efter jobbet. Jag skriver ju som sagt emellanåt i lokaltidningen, och jag fick en ganska trevlig lön därifrån för några dagar sedan.... Den är numera omvandlad till en liten söt minidator samt ett nytt objektiv till min "väldigt roliga leksak". Faktum är att min Canonkamera är bland det roligaste jag har i min ägo! Från och med igår så kommer det dessutom bli enklare att fota på längre avstånd eftersom brännvidden är 70 - 300  :-)!


Det ÄR kul med teknik!/Kicki W

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards