Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Kicki - 4 maj 2009 08:51

 Det är dumt att sova länge på mornarna - då kan man missa ganska härliga upplevelser i naturen! Önskas viss frid i själen? Titta några minuter på bilden och låt tanken flyga iväg...


På något sätt går det...

En ilsken mobiltelefon talade obarmhärtigt om för mig att det var dags att kliva upp i morse. Klockan var inte mer än 5.15 Hade det funnits någon som helst möjlighet att tänja ut minutrarna på, så kan jag garantera att jag nog hade gett ganska mycket för en sådan teknik denna morgon! Jag hade extremt svårt att somna i gårkväll :-(. Det brukar inte vara bekymmer annars, utan jag slocknar ganska fort när huvudet väl nuddat kudden. Denna dag får väl sega sig fram bäst den vill. Det brukar ju gå på något sätt...


Högland - slättland

Jag har inte varit i Linköping sedan i torsdags förra veckan. Under de här tre dagarnas frånvaro har det fullkomligt exploderat bland växtligheten! Hemma är syrenerna bara i knopp än så länge, men här är det gröna blad och väldigt svullna blomknoppar. Jag har ca 15 minuters promenad från bussen till sjukhuset, och jag gick bara och såg förundrat på hur stor skillnad 8 mil kan göra... Och då ska man betänka att jag faktiskt bor SÖDER ut från Linköping!!! Men, i nämnda stad är det slättland och inte så högt över havet. Hemma bor vi faktiskt på kanten av Småländska höglandet fast vi räknas till Östergötland. Det är skillnad det! Minst 2 veckor...


Hoppas ni är lite mindre sega :-)/Kicki W

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards