Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Kicki - 6 maj 2009 13:34

 De blå ersätts så småningom med de vita. Jag blir varje vår helt uppfyld av en underbar känsla när jag blickar ut över ett fält som är helt fyllt med vitsippor. Den känslan inger ett visst hopp och en hel del framtidstro  - och detta helt gratis....!


Inte roligt...

Det finns faktiskt en speciell anledning till att jag precis idag valde närbilden på vitsippan. Jag släpar nämligen omkring på ett huvud som "helt plötsligt" under natten har ökat i vikt med ca 20 kg... Dessutom har det på något märkligt sätt kommit in något kantigt och vasst, som smärtar ganska rejält så fort som jag rör huvudet. Då stöter det väl antagligen emot på ömmande ställen. Det känns som jag behöver lite uppmuntran och självtröst just nu faktiskt... Huvudvärken ger nog med sig vad det lider, men det är verkligen inte kul medan det pågår :-(


Men igår var det roligare

Eftersom jag lite oplanerat hade bilen i Linköping, så passade jag på att kika lite i affärer innan jag åkte hem. Bland annat hittade jag en väldigt trevlig vårjacka. Jag har letat ganska länge efter en lämplig jacka, och i år har man så ÄNTLIGEN övergett det anorektiska modet, och man kan hitta kläder som tillåter att det finns luft mellan kropp och tyg. När det gäller jackor så är jag av den gammalmodiga uppfattningen att det kan vara lämpligt att det går att trycka in en tröja modell lite tjockare in under... Just en sådan SNYGG jacka hittade jag, och den kostade dessutom enbart 299,- :-) :-)!! Det blev lite nya benskydd till mina vackra arabflickor också, så jag kan ju faktiskt förutom att titta på vitsippan också kika lite i påsen från Hööks så tror jag nog att humöret skruvas upp några grader.


Man gör det man måste göra!/Kicki W

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards