Direktlänk till inlägg 7 maj 2009

Denna dag - ett liv

Av Kicki - 7 maj 2009 10:58

 Detta kan faktiskt vara Sveriges största häst! Den kliver omkring i Kindatrakterna, och är en imponerande syn! Shirehäst heter rasen, och just denna bamsing är över 190 cm i mankhöjd...


Vikten av att planera

Idag har jag ägnat hela dagen åt planeringsarbete. På jobbet har vi nämligen varit iväg på en planeringsdag, och sådana sätter sina spår... Det kändes nästan som om man fick svälja ner sina höfter tillslut. Träsmak är verkligen ingen god smak! Om det blir något konstruktivt av sådana här dagar får man ju inte veta förrän efter ganska lång tid, och då har man för det mesta ändå glömt vad det var man egentligen gjorde "den där dagen".. Jag hade dock ca en timmes förfogande att berätta om vad det är jag gör, samt att alla fick diskutera lite i smågrupper över hur man ser på rehabarbetet på just vår vårdcentral. I "hemlighet" kan jag ju avslöja för er att jag faktiskt kände mig ganska stolt över att ha lyckats göra en Powerpoint presentation - och dessutom få min lilla minidator att kommunicera med projektorn!! Visserligen tog det faktiskt en del tid att lista ut HUR, MEN JAG GJORDE DET!!


Precis som katten Gustav

Egentligen hade jag annonserat för familjen att jag troligtvis skulle bli väldigt sen hem, om jag överhuvud taget kom hem. Det hade nämligen ryktats om att vi skulle ta tillfället i akt efter planeringsdagens slut att "hitta på något". Det blev nu inte riktigt så, utan jag överraskade maken i stället med att erbjuda sällskap hem i bilen. Han var också kvar på jobbet lite längre än han brukar, så vi befann oss alltså i staden Linköping samtidigt. Vi hade inte så bråttom hem, utan tog tillfället i akt och käka en liten bit mat. Det blev lasagne på en italiensk Pizzarestaurang, och egentligen hade det nog räckt att beställa bara en portion att dela på... Men lasagne är gott!!! Och jag har ÄNTLIGEN kommit över min handikappande uppfostran att "äta upp maten" - så jag kunde med viss stolthet lämna en bit lasagne modell större på tallriken och känna att jag gjorde något bra :-)..


Tänk så tiderna kan förändras!/Kicki W

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards