Alla inlägg den 17 maj 2009

Av Kicki - 17 maj 2009 12:12

Tekniken som räddar!

För ett par månader sedan fick jag en förfrågan om jag kunde sjunga på ett bröllop. Brudparet är helt okända för mig, men vi har tydligen gemensamma bekanta vars bröllop/barndop jag sjöng på. Man kan tycka att ett par månader är lång tid att förbereda sig på... Det är det ju också, men i mitt liv är det på så sätt att det inte finns särskilt mycket "luft" i systemet. Det blir oftast så att jag gör saker och ting nästan i sista minuten. Brudparet hade önskemål om att jag skulle sjunga Mauro Scocco, en artist som jag inte precis har tröttat ut mina öron med - och således inte är superbekant med. Vanligtvis så brukar kantorerna vara fenor på att snoka reda på noter till vad som nu än ska framföras. I det här fallet vet jag inte om även kantorn sköt upp saken, men några noter gick inte att finna... Vi har suttit lite på varsitt håll och plockat ut ackord samt gnuggat in melodislingor med hjälp av förträffliga Youtube..!! Och visst funkar även den metoden :-)! Så nu kan jag "Du är aldrig ensam", så jag nästan drömmer om den på nätterna.


Hur det gick?

Tja, bröllopet var igår, och jag är faktiskt ganska nöjd med hur det gick för mig också. Brudparet var bländande vackra, och bröllopsgästerna hade inte snålat på budgeten för sina festkläder. Nästan så man kände sig som en ful ankunge... Jag kom nämligen på i "sista minuten" att jag kanske inte skulle ha jeans precis när man står i blickfånget för ett tag. Men, jag lyckades åla mig i en kjol, snabbraka benen med en skäggtrimmer samt hitta favoritläppstiftet. Sedan var det bara go!


Och på onsdag har jag varit gift i 20 år!/Kicki W

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards