Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Kicki - 28 maj 2009 19:45

 

 Favorit i repris kanske... Det är nog dags att gå ut och fota gullvivor nu innan de blommar över ;-)

Usch, jag har nästan åksjuka faktiskt. Maj månad är ju som välbekant en månad när man inte riktigt hinner med alls. Jag känner ett ganska stort behov av att få "ta in" ordentligt det som händer i naturen eftersom det går så fort över. Varje maj känner jag samma känsla av att vilja trycka på en pausknapp. Det har dessutom varit en hel del på jobbet med flera samtal med svårt cancersjuka. Jag har inte ett dugg emot mitt jobb på något vis, och tycker faktiskt inte att det är "hemskt" eller så. Men det tar enormt mycket energi när man har en djupt förtvivlad människa i samtal. Det där med att tänka på sig själv och komma ut på långa härligt promenader, finns det inte energi över till helt enkelt.


En något märklig sommar...

För mig är det väldigt viktigt att kunna få fyra veckor sammanhängande semester. Det tar ganska lång tid för mig att varva ner för att sedan kunna njuta av att vara ledig. Denna sommaren blir det inte så.... Jag har tidig semester i år, och kommer börja redan om 2 veckor. Det är också ovanligt, för jag brukar föredra att ha sen semester så hösten verkligen blir den där omstarten både på jobbet och för övrigt. Nu ska jag börja direkt efter att skolan slutar, och bara ha tre veckor. En vecka tar jag sedan i augusti, men det känns inte helt bra faktiskt. Allt detta för att jag är lite "sist i kön" att bestämma. Egentligen känner jag att det nog skulle kunna vara läge för ett friår egentligen, men den möjligheten finns ju inte kvar....


Sommaren blir ju skön hur som helst!/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards