Direktlänk till inlägg 10 augusti 2009

Värmen som försvann...

Av Kicki - 10 augusti 2009 11:03

Inte ett dugg!!

Håhå, nu är det bara ett år kvar tills nästa semester... Det är farligt att tänka så - risken för depression är påtaglig. Men det lustiga är att vädergudarna vekar vara inne på liknande tema faktiskt. Idag är det påtagligt svalare än det har varit under senaste veckan, och om väderprofeterna (f´låt, jag menar naturligtvis meteriolog eller vad det nu heter..) har rätt så är det svalar luft att vänta. Men inte bryr jag mig nämnvärt om det :-)!! Bara solen stanna kvar läääänge så är jag nöjd.


Taggad!

Nu ska jag börja! Jag ska börja att rida igen!! Jag har gjort lite halvhjärtade försök under de senaste åren att "komma tillbaka till toppen" (...eller hur. Vem försöker jag lura...) men har inte riktigt haft den rätta motivationen. Min ädla häst och jag ska dock börja att röra på våra fläsk, och tillsammans ska vi nå himlens höjder. Då är det naturligtvis skönt om det inte är för varmt! Jag ska börja med att lösa anläggningskort på ridskolan...


... och mer

I ett skjul på gården har vi en tingest som tills idag mest har gett mig en bitter smak av dåligt samvete. Men det ska bli ändring på det också. Jag ska kasta mig över vår crosstrainer med nyvunnen entusiasm, och se till att bli såpass "fit" så jag kan matcha min härliga häst. GISSA vad "het" jag kommer bli till nästa sommar!! Och jag har dessutom ett helt år på mig att fila på formerna (eller formen var det kanske). Då underlättar det också att det inte är bastuvärme faktiskt! Så visst är det egentligen bara positivt att det drar in svalare luft över Östergötland...


...eller hur... /Kicki W

 
 
Merlins matte

Merlins matte

12 augusti 2009 16:22

Jippi!
Får man se snyggbilder sen då med Kicki på pålle ^^
Sån där crosstrainer låter mysko, med min otur skulle jag säkert trassla till det.
Själv knallar jag MEM t&r två gånger i veckan och hoppas se ut som en jakthund nästa år *fniss*

Hejjar glatt på henne och ger en kram

http://merlins-funderingar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kicki W

13 augusti 2009 20:39

Jakthund eller ej, men "snyggperioden" är nog definitivt över för min del är jag rädd... Då krävs nog knivar och sprutor också haha! Och en sträckbänk...

 
merlin matte

merlin matte

15 augusti 2009 02:06

Tzzz vi är snyggosar ^^ så det så!
Fast en sträckbänk skulle kanske hjälpa!

tar en pall räcker inte upp iallfall!

kram och trevlig helg!

http://merlins-funderingar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards