Direktlänk till inlägg 13 oktober 2009

Kyla

Av Kicki - 13 oktober 2009 10:47

  

 

Jag gillar verkligen hösten!

Färgerna, den klara luften, mellantinget mellan duggregn och dimma, dofterna, naturens vinterförberedelser, det härliga skafferiet i skogen, den starka känslan av att "boa", lugnet som infinner sig efter sommarens alla "måsten". Jag kan nog hålla på i evigheter med att rada upp härliga upplevelser som jag förknippar starkt med hösten. Till och med att temperaturen kryper allt längre ner på termometern kan jag tycka är lite trevligt. MEN! Jag FASAR för att vi snart går över till vintertid... Mörkret har jag mycket svårt att fördra. Om vintern tycker jag egentligen inte...!


Perfekt läge..!

Jag bor egentligen helt "höstperfekt"! På sitt sätt är det som hämtat ur en månadstidskrift som gärna plockar fram lockande miljöer där avstressade lyckade människor glatt visar upp sina egenhändigt renoverade idyller. Förutsättningarna vad gäller miljö och byggnader finns, men sedan kanske inte det är så mycket mer som passar in på just vår situation... Vi bor i ett ständigt renoveringsobjekt, och jag har faktiskt gett upp drömmen om att det kommer bli FÄRDIGT. Men, vi har härliga kakelugnar i de flesta av rummen och de kommer verkligen väl till pass denna årstid! En sprakande brasa med en kopp the och en trevlig tidning för ögonen är inte helt fel! Tar jag bara på mig lämpliga kläder så har jag alla möjligheter att få uppleva storskogens härliga mystik från hästryggen och kan leva länge på den svårslagna känslan jag uppfylls av efter ett sådant äventyr. Det gäller att se det man har i stället för att knorra över det man saknar!


Men jag gillar inte mörkret...!!/Kicki W

 
 
Danne

Danne

14 oktober 2009 10:07

Ser helt underbart ut Kicki. Men jag håller med dig om att vintern hade vi nog kunnat vara uitan :) en LÅNG höst och sedan direkt vår hade varit något i min smak :)

http://www.danielsanden.blogg.se

 
Helena

Helena

15 oktober 2009 20:36

Håller med. Jag fryser jämt. Det är riktigt jobbigt. Mörkret är mysigt fram till jul, sen kan det kvitta.
Hoppas allt är bra. Kramar!

http://www.123minsida.se/helenaox

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards