Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Kicki - 19 oktober 2009 08:22

  

Brytningstider i naturen är alltid magiska, oavsett om det är vår eller höst! Detta skulle kunna vara en bild tagen vilken morgon som helst just nu i oktober, men den är faktiskt ifrån maj tidigare i år. Vem kan stressa i denna miljö?

 

Höst - visst är bara ordet härligt!

Vi kanske är lite olika vi människor... Men jag bara älskar hösten! Till och med när det regnar kan jag tycka att det är helt ok faktiskt. Som jag sagt tidigare så är det mörkret som jag absolut inte tycker om. Tyvärr så följer ju mörkret även hösten, men alla härliga färger, underbara dofter, detta fridfulla LUGN som på något märkligt sätt kryper innanför skinnet. Under helgen som gått så har jag egentligen haft fullt upp från det att jag svalt ner min fil till dess att sömnen fångat mig många timmar senare. Men ändå känns det som att det flyter på i ett sakta mak. Trädgården börjar försjunka i en vissen dvala, och det är bara min starka känsla av att inte lägga in nådastöten mot någon som eventuellt fortfarande lever som hindrar mig ifrån att klippa bort riset. Till nästa helg blir det nog trots allt av. Det är en ren och skär FÖRMÅN att ha ett fuktigt land att grisa ner naglarna med! Det berör något ursprungligt djupt inne i människoskälen, och är man tillräckligt lyhörd kan man ana den spindeltrådstunna kontakten som vi trots allt har med det förflutna.


Mindre magiskt kanske, men ack så välgörande!

Lördagskvällen tillbringade större delen av familjen i Kisa kyrka, där det bjöds på en enmansteater av det lite mer ovanliga slaget. Det var nog egentligen mest riktat till konfirmanderna, och mycket riktigt så satt det en hel hög med fnittrande och fäktande ungar i bänkarna. Barn måtte bli allt mindre med åren! Det kändes nästan som vi hamnat mitt i en förskoleklass först faktiskt och SMÅ var de, trots att de uppgavs gå i åk 8. Teatern tänker jag inte orda så mycket om mer än att det var en övervintrad proggare av Stockholmsursprung, som på ett emellanåt livfullt sätt gestaltade Markusevangeliet. Kanske jag börjar bli gammal, men "man har hört det förr"... Efteråt gick dock den något i antal minskade familjen till en av ortens två Pizzerior. Tanken var kanske från början att vi skulle ta med oss pizza hem, men vid närmare eftertanke så kändes 1,5 mils transport i kartong inte så lockande. Det blev en väldigt mysig och trevlig stund på restaurangen i stället, och efter detta var det bara bom i säng när vi kom hem. Man står ut då faktiskt!


Hösthelger - me like!/Kicki W

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards