Direktlänk till inlägg 30 april 2010

När delarna är större än helheten

Av Kicki - 30 april 2010 08:30

  

Vi hästägare är nog lite knasiga trots allt... Wossna har bott hos mig sedan hon var 1 år, och idag är hon 14... Många kallar sina hästar för "sina bebisar", men jag - jag har en fyrbent syster. En viktig del av mitt liv är hon hur som helst!

 

Torsdagar udda veckor betyder bara en sak - hoppträning! Vi är ett litet men naggande gott kärring-gäng som med hyfsad regelbundenhet träffas på ridklubben för att träna "hoppning" på den nivån vi tycker oss klara av. Med en irriterande förkylning brummandes i kroppen, som numera är obefintlig på muskler, så var inte modet i barmen i storlek large kanske just denna ljumma kväll. Jag känner mig lika smidig som en tvättmaskin nu för tiden, så egentligen vet jag inte riktigt varför jag utsätter mig för detta regelbundet! Eller - jo - det vet jag visst det!


När det bara fungerar. När hästen är mjuk och uppmärksam. När man befinner sig i en hög av fnissiga väletablerade quinnor. När vädret är ljummet och full med sommarlöften. När man bara har så vansinnigt KUL! När man står och hänger vid hästtransporterna med kroppen fullproppad av endorfiner med en kopp kaffe i handen. Då är det ingen tvekan om varför man utsätter sig för risken att stöpa i gruset som en kapad fura. JAG MÅR SÅ BRAAAAA!!! Inget SSRI-preparat i världen kan uppnå ens en liten uns av vad en ridlektion i sadeln på sin älskade häst kan åstadkomma.


Trött idag, men oerhört nöjd :-)!/Kicki

 
 
Marianne J

Marianne J

5 juli 2010 19:05

Härligt inlägg! Hoppas en dag hitta ett liknande gäng att träna med!

http://welshcob.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards