Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Kicki - 9 januari 2011 10:20

  

Så här ser det tyvärr INTE ut längre hemma...


Efter att ha haft snörik vinter sedan 10 november och den dessutom varit fullkomligt ohotad av varmare vindar, ser det nu faktiskt lite kritiskt ut... Det började regna lite försiktigt i går eftermiddag, och sedan har plusgraderna hållit i sig. Det är visserligen en klar dag idag, men takdroppet är mycket påtagligt!


Missförstå mig rätt! Jag längtar verkligen efter våren. Men att den skulle inträffa under första veckan i januari tror inte ens jag på... Jag ser snarare en hel del elände framför mig med livsfarligt hala vägar, hagar, gångvägar, parkeringsplatser mm. Eftersom det är en hel del snö i hagen (det går mig upp på låret på sina ställen..!) så ser jag INTE fram emot att detta sjunker ihop till en gropig och sörjig massa, för att sedan frysa till stenis i slutet av januari/början av februari... Sådana vintrar har hästarna också genomlidit med ansträngda hovleder som resultat. Att ge sig ut och rida i naturen är inte att tänka på då - och då går mina bästa ansatser att få igång hästarna nu fullkomligt i spillror.


Så, jag hoppas innerligt att detta bara är ett "skrämskott" faktiskt. Januari är fortfarande en vintermånad i vår "kalla" nord, så om snön försvinner ser jag ytterligare 2 månaders h-e framför mig...


Sug på den.../Kicki W

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards