Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Kicki - 14 mars 2011 08:38

 

En blick som fullkomligt smälter mitt hjärta...


Det hänger på om dagen idag orkar hålla sig ovanför noll-strecket! Fröken vår är tydligen en ganska kräsen dam, och tänker inte sätta sina söta fötter på vår mark om det inte har varit över noll-strecket sju dagar i rad. Det har gått sex dagar... Kräsen eller skygg, jag vet inte. Men nog är hon efterlängtad!


Att Kung Bore hostar till lite då och då skrämmer inte mig längre faktiskt. Jag vet att han är besegrad - det är bara en tidsfråga nu! Men precis som vid alla krig så är det en smutsig historia... Det syns inte minst på vad hunden helt plötsligt lämnar mycket tydliga spår efter sig. Det stackars djuret är numera förvisad ut till tvättstugan innan han har torkat upp och kan vistas i möblerade rum på nytt.


Ska jag vara helt ärlig så är omgivningen hemma väldigt ful dessa dagar! Gråtrista snöhögar ligger trötta och ihopsjunkna lite här och var. Spridda öar av några nyanser mer vitt ligger ensligt utslängda i trädgården, och ser nästan ut att förtvivlat ropa till varandra där de sakta men säkert tynar bort. Det är en sorglig sörja, men ack så vacker!! Det betyder med fullkomlig säkerhet att våren nu är på väg - på riktigt   !!  /Kicki W

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards