Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

Snacka om att det är motsägelsefullt!

Av Kicki - 20 mars 2011 11:11

  

Tyvärr, det är inte årets... Men de är absolut på G nu! Jag är nog inte särskilt skrockfull av mig egentligen, men kanske att det går att skynda på fröken vår en smula om man visar henne vad hon har att vänta!

 

Denna helgen har jag bara mått SÅÅ bra! Naturligtvis har solen med saken att göra, men jag har ganska tydligt bestämt mig för att "fylla på" denna helgen också! Igår blev det en premiärtur på hästryggen   ! Vi tog en skogstur på 2 km - jag, sonen som blir 18 i sommar och hans flickvän, så både Wossna, Welwette och gamla "skruttiga" Tips fick komma ut och insupa lite skogsluft. Inte bara det... Det visade sig att snön inte har försvunnit ur skogen alls i den utsträckningen som jag kanske fått för mig! Visserligen fylldes det på med nästan 30 nya cm i fredags, men eftersom det har varit mildväder sedan dess, så trodde jag nog att det inte hade gjort så mycket. FEL FEL FEL!! Arabflickorna har ju långa ben, så de blev bara lite extra upphetsade när de fick riktigt plumsa på sina ställen. Men C-ponnyn Tips fick nästan hoppa som en liten kanin för att forcera den blöta och ganska tunga snön   .


Jag har lyckats att dammsuga åtm halva huset, och det återstår ju faktiskt en hel del av söndagen kvar... Och idag började jag med att gå upp i ganska hyfsad tid, för att efter att jag släppt ut hästarna, gå "min" lilla runda på 5 km. Solen sken, en trana skrek ut sin glädje över den vackra morgonen, jag mötte en "granne" (det är ett töjbart begrepp här på landet..) som också var ute på morgonpromenad och vi fick en halvtimme långt trevligt samtal och när jag kom hem var jag varm, glad och PIGG   !!


Efter att ha ätit min frukost halvliggandes i soffan och sneglat lite förstrött på TV:n nu, så ska jag snart ge mig ut och rida. Jag tror jag skippar skogen idag faktiskt... Det kanske blir lite väl häftigt annars även för fullblodsmuskler, utan håller mig till landsvägen. Just nu känns det faktiskt som om det mesta är möjligt - och jag är inte alls 46 år gammal och sliten... Och bara TÄNK så energisprängd jag kommer vara i morgon på jobbet! Jag kommer få så oerhört mycket gjort att... Tja, mycket gjort kanske räcker. Och dessutom är det silversmides kurs i morgonkväll igen. Bara roligheter med andra ord!


Men, så slår man på TV:n, och så ramlar både Libyen och Japan obamhärtigt in i TV:rummet och visar på en helt annan verklighet! Jag tror faktiskt inte att man ska behöva ha dåligt samvete för att man mår bra och känner lycka och framtidstro! Men det blir en sådan fullkomlig kollision, så det känns nästan fysiskt faktiskt. Jag funderar mycket över vad det innebär för arabvärlden det som sker där. Och jag känner stort medlidande för det japanska folket! Men jag funderar nog nästan ännu mer över vad dessa olika hemska händelser på olika platser i världen kommer innebära i förlängningen! Att Egypten hade fria val nyss har liksom drunknat i rapporteringen från katastroferna - märkligt faktiskt. Det är en förändringens tid vi lever i - även globalt... Fast denna helgen har jag fullt upp med att jobba på min alldeles egna personliga förändring. Det är viktigt det också   ...


/Kicki W

 
 
mia

mia

20 mars 2011 22:45

Hos oss är det full vår! Med snödroppar! Och vintergäck!
Tror för egen del, på att njuta, trots att världen är orättvis, trots allt hemskt som sker. Bara leva i den ynnest, som är vår.
mia

http://www.jonshage.bloggplatsen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards