Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Med förHOPPning om ljusare tider!

Av Kicki - 30 mars 2011 16:57

  Favorit i repris... Vet inte hur många gånger jag använt denna bilden i min blogg hittills! Men det börjar bli dags att drömma om årets stordåd! Wossna ox (Luxor ox - Walewska ox) och min son Eric (Allan - Kicki).


Son nr 2 är numera också körkortsinnehavare - från och med idag!!! Supergrattis Eric   ! Samme unge alltså som för några år sedan flög över hindret på bilden ovan. Grabbmorsan kan bara lite torrt konstatera att åren går... Jag är inte så säker på om jag åldras i samma takt som mina barn, men förmodligen. Faktum är att i sommar är de tre äldsta barnen 18 år och där över, en ålder jag tycker JAG nyss befann mig i!! Huva... Det är tur att minstingen är "bara" 12 och fortfarande kan krypa in i famnen på mig och myskramas - eller knosa som vi säger.


Nu är det dock ÄNTLIGEN sommartid. SOM jag har längtat och väntat! Nu börjar det ju faktiskt finnas skuggan av chans till att hinna rida när man kommer hem efter jobbet. Vad mitt vackra skimmelsto Wossna anbelangar, så har hon hunnit bli hela 15 år nu. Inte för att det är en anmärkningsvärd ålder för ett arabiskt fullblod precis, men några större prestationer än de hon redan har gjort i sitt liv kanske inte är att räkna med... Till det krävs både tid och förmåga, och i mitt fall saknas både och! Jag får njuta av en helt underbar träningskompis i stället, som dessutom ger mig underbara skogsturer. Jag skar t.o.m av hennes man i höstas... Ett rent helgerån enligt vissa, men hon blev betydligt prydligare så. Det är dock dags igen nu... Mitt mål är LA dressyr i år, men vi får väl se.


Wossnas dotter fortsätter att växa tydligen... Hon blir faktiskt hela 6 år i år, så någon "bebis" är hon ju faktiskt inte längre. Men HÖG! Jag måste kolla mankhöjden på riktigt i år... Hon ser betydligt högre ut än sin mamma, och hon är ca 157 cm. Och nu är hon "häst" dessutom, inte bara ett rangligt staket. OCH det kan tänkas att jag lyckas övertyga Eric om att han nog ska rida henne lite extra och kanske till och med vara med på Sportcupen i sommar... Då KAN det finnas möjlighet att även Oscar vill vara med - på Wossna   i åtm hoppning, speed och polebending. Vi får väl se. Jag ska se en propp först innan beslut tages i saken!

       Va..? Varför jag inte själv rider...? Kärringar ska inte hoppa - basta! Fast lite dressage kanske funkar.. Som sagt, vi får se! Med sommartid och ljus så blir genomförande av alla planer liiite lättare (hrhm).

 
 
mia

mia

30 mars 2011 17:57

Vilket bra mål! La är inte fy skam.
Ser framemot att få läsa alla inlägg om er väg dit.
Och Kicki..klart du ska hoppa! Du är INTE för gammal!
mia

http://www.jonshage.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kicki W

30 mars 2011 19:34

Klart jag kan hoppa, om jag slipper sitta på häst... Skämt åt sido, jag är för feg helt enkelt, och för stel och skör om jag skulle dimpa i backen! Wossna är en fantastisk hopphäst... NÄR hon hoppar. Hon kan ibland lägga in en TVÄRNIT framför hindret, och då är det bara jag som flyger över bommarna... Jag är helt enkelt inte tillräckligt duktig hoppryttare för att matcha mitt sto. Men jag har två söner som är.... ;-)

 
rackemarie

rackemarie

1 april 2011 13:47

Det är tur att man har duktiga barn som kan göra de farliga grejerna (sist jag hoppade blev det färd till akuten). Jag är glad när jag vågar mig på en liten galopp. I ridhuset. Sakta. Barnen tar hand om både hoppande och uteritter. Möjligtvis kan jag sitta på Racke i skogen och vara ganska trygg. Han tar god hand om sina ryttare. De andra två är inte så pålitliga, en är för ung och en är för rädd.

Vad underbart kul med en STOR arab. Storleken är den största(enda?)nackdelen med rasen kan jag tycka.

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Daniella

Daniella

2 april 2011 18:20

Jag hoppas du lyckas övertala dem är ju roligare desto fler som deltar. Jag tycker du ska satsa på att vara med i dressyren :) Vi hoppas på att ni också är med i sportcupen då :)

http://theoneandonlydannedj.bloggplatsen.se

 
Ewa

Ewa

3 april 2011 20:50

*hahaha* Jag hoppar inte heller annat än något enstaka litet skutt till husbehov :-) Dressyr är riktiga grejor det, varför offra livet för att absolut pallra sig över pinnar???

http://saraconnemara.wordpress.com

 
Daniella

Daniella

4 april 2011 20:40

Ewa jag håller med dig. dressyren är det som gäller. jag började med galopp, sen hoppning sen fälttävlan och nu har jag tävlat dressyr i några år och det är mycket säkrare. Dessutom tycker mamma det är bra för då behöver inte hon vara lika nervös. hihihi

http://theoneandonlydannedj.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards