Direktlänk till inlägg 3 april 2011

En liten vårpresent

Av Kicki - 3 april 2011 16:38


 

David är på hoppträning på helt underbare Daddys Boy (Twyford My Man x Liv).Bilden är inte ny precis... Året är 2007! David är numera 14 år, och gamle Daddy bor sedan flera år hos ny ägare. Men jag känder för att bli en smula nostalgisk...



 

Nu har det blivit 2008, och David har bytt upp sig en storlek, till C-ponnyn Tips. En herre som vi fortfarande har kvar - men som tyvärr ingen rider på längre.


  Här är det år 2007 och det är Eric som sitter i sadeln på Wossna på hopptävlingar på hemmaklubben. Eric är 15 år på bilden... Tyvärr tyckte han inte att han hann med ridningen på tävlingsnivå när han började på gymnasiet. Men han tar studenten i sommar   ...


      Samma häst (Wossna), men son nr 3 i födelseordning; Oscar. Bilderna är från Sportcupen i Strängnäs 2008 där han deltog bla i "speed". Wossna hade aldrig varit med på någon galopptävling någonsinn - och ännu mindre Oscar. Men fort gick det... Och placerade blev de!

 

Tja, ibland bara "måste" man... Sönerna nr 2, 3 och 4 är det som har tävlingsridit, och det med den äran! Son nr 1 och 5 har visserligen också ridit som barn, men var lika glada när de "slapp" som något äldre. Fast det är en makalös känsla att kunna rida ut med TRE av sina barn, och alla är vassare i sadeln än vad jag är! Åtm när det kommer till fart och hoppning. I dressyr är det nog fortfarande morsan som klår ungarna   .


Annars då? Joo, jag har fått en liten gåva! Men det är tyvärr en mindre välkommen sådan... Maken har nämligen smittat mig med sin förkylning! Idag har det varit mycket nysande och ögonen har fått fnatt med jämna mellanrum (rinner...). Men, jag har lyckats göra håret kortare på tre familjemedlemmar idag trots allt. Ute är det varmt, och inne håller vi på att fullkomligt få värmeslag. Värmepumpen har bestämt sig för att det fortfarande är vinter - en kall sådan tydligen. Tyvärr känns inte värmen ute så väldigt lockande då det dessutom regnar. Men snön försvinner!!


Och i morgon kväll är det silversmides kurs igen   !!!

/Kicki

 
 
rackemarie

rackemarie

3 april 2011 17:56

Klart att man måste få vara nostalgisk! Vilka jättefina bilder. Krya på dig!

http://rackemarie.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

3 april 2011 20:45

Vilka härliga bilder!!!!
Jag har fyra döttrar som rider allihopa och visst är det roligt när ponnyer kan gå i arv och man kan ha dem kvar i familjen och fortsätta följa dem!
Fin blogg du har - hit återkommer jag :-)

http://saraconnemara.wordpress.com

 
Kicki W

Kicki W

5 april 2011 09:07

Tackar för era snälla ord om mina bilder! Det fina med att oftast vara den som är bakom kameran är ju att man själv sällan är med på kort ;-)!

Barn är en välsignad gåva - ingen tvekan! Och nu när de faktiskt har kommit upp i tonåren (nästan) allihop (minstingen är 12...) så kan jag ärligt säga att jag nästan bara njuter! Vi kan ha väldigt roligt tillsammans, inte minst på hästryggarna :-)! Tycker personligen att småbarnsåren var så fruktansvärt mycket jobbigare än att ha ett gäng tonåringar...

http://grabbmorsan.bloggplatsen.se

 
mia

mia

5 april 2011 21:06

NU måste ni väl ha barmark?
Här är våren på full gång, gräset har börjat gro.
Gillade alla bilderna, men tyckte " racinbilderna sa allt!
Och..håller med, bättre med större bar, mycket lättare!
mia

http://www.jonshage.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kicki W

7 april 2011 13:42

Jaaaa! Nu har vi äntligen barmark :-)!!! Det är bara i den djupaste delen av skogen som det fortfarande ligger snö och is på skogsvägarna, men det går utan problem att rida där nu. Däremot går det inte rida två dagar i rad... Det är grusvägarna/skogsvägarna för mjuka för och skulle säkerligen orsaka en och annan dyster min på skogsägarna runt om här... Det är ju skillnad på skodda hovar och skogsavverkningsmaskiner nämligen ;-). Skämt åtsido, det är självklart att försöka minimera så långt det bara går att det blir upptrampat nu på våren.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards