Alla inlägg den 24 april 2011

Av Kicki - 24 april 2011 21:06

  Det är egentligen inte klokt så bra man kan ha det! När våren bestämmer sig för att hosta igång riktigt ordentligt så prickas dessutom påskhelgen in! Och en annan är ledig   !!!

 

Både igår och idag har jag börjat dagarna med en promenix på drygt 5 km. Det är nog det bästa sättet man kan börja en dag på faktiskt! Jag mår så oförskämt bra efter denna lilla gångmarsch, så det blir en riktig rush resten av dagen också faktiskt.


Idag lyckades jag övertala 14:åringen att följa med på en ridtur, jag på Wossna och han på Welwette. Welwette kroknade faktiskt!!! I en av de ganska branta backarna vi har här omkring så tyckte jag att vi skulle trava uppför. Welwette fick mjölksyra i benen, och snubblade ganska otäckt ett par gånger. Vi tog en riktig "snubbelväg" hem som är en skogsstig. Det snubbliga är helt enkelt "spill" från skogsavverkning på en annan plats. Jag förstår inte riktigt vad alla grenar och pinnar gör just där, eftersom det inte har plockats ner träd precis just där stigen går. Men det är å andra sidan mycket man inte förstår... Hur som haver, så var flickorna tvungna att se sig ganska noga för, så Welwette blev dessutom trött i knoppen... Stackars arabflicka   .


Väl hemma kom Welwettes nästa pärs. Jag bestämde nämligen att vi skulle spola av de svettiga hästarna. Wossna är inte heller särskilt förtjust i att bli spolad i iskallt vatten, men hon finner sig dock i det. Welwette höll på en god stund och springa runt mig medan jag lät vattnet rinna framför hennes fötter. Tillslut tröttnade hon dock och lät sig bli spolad och stod faktiskt snällt stilla hela tiden. Trägen vinner säger man ju, och jag brukar vara den som är "mest envis" när det gäller sådana här saker   .


I morgon är det dags igen för lite rolig förbränning!!


/Kicki W

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards