Alla inlägg den 14 maj 2011

Av Kicki - 14 maj 2011 16:11

  Det känns som om det var vääääldigt länge sedan vi hade en meter snö här och pustade och gnällde över både halka och kyla. Märkligt vad fort människan ställer om sig! Och nu går vi och inbillar oss att sommaren redan har kommit     ... Det kan vi ju tro! Men nog njuter åtm JAG i enormt stora drag av att det är varmt, men inte för varmt. Att det är torrt, men inte för torrt. Att man hör fågelsång, men slipper än så länge knottsång. (Hörs knott..??)

 

Trodde ni jag gått i ide? Att jag kanske drabbats av solsting? Nix! Inget av detta stämmer alls faktiskt..! Kärringen har ÄNTLIGEN börjat röra på fläsket nämligen! Denna gången (som nog i ärlighetens namn är den första "riktiga" gången) är jag nämligen våldsamt seriös! Det betyder att jag är ute och promenerar i en så rask takt jag kan utan att springa, VARJE dag. De flesta dagar går jag en 5 km lång runda, men när det inte låter sig göras så blir det lite vardagsmotion genom att jag hoppar av bussen ca 2 km från jobbet - och går även dit efter jobbet. Därtill så rider jag dessutom flera ggr i veckan. Inte för att vågen har fått någon chock ännu (eller kanske jag som skulle ha drabbats av en chock av glädje?), men jag märker en fantastisk skillnad på min kondition redan  ! Jag startade i princip i påskas, och har hållit igång lika ihärdigt som det vackra vädret sedan dess. Jag "tröstar" mig med att den uteblivna djupdykningen på min badrumsvåg helt enkelt beror på att muskler väger mer än fett... Det rasslar säker till vad det lider. Och sanning att säga så kan jag nog leva med att vara lite rund om de positiva effekterna som jag hittills fått faktiskt är ett resultat av min fysiska aktivitet. Jag är betydligt piggare och orkar mycket mer. Har betydligt bättre flås och orkar med trappor på ett mycket bätttre sätt osv. Skulle dessutom midjemåttet krympa så blir det en bonus   .


Kram på er!/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards