Direktlänk till inlägg 28 oktober 2011

Jaha - det ser mörkt ut, IGEN!

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12

 

HÖST :-)!!

Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...

 

Men VILKEN höst det har varit för mig personligen!! Jag är i sluttampen av en snart två-årig vidareutbildning, vilket verkligen prioriterar sig själv..!! Det är fantastiskt roligt, men jag börjar faktiskt se fram emot att det snart är avslutat. Det kommer frigöra en hel massa tid känns det som ;-). Men det som kanske inneburit allra mest förändring är att jag har bytt jobb! Det känns väldigt roligt och inspirerande, och från och med nu så kommer jag åka åt helt motsatt håll varje morgon - mot Eksjö. Roligt, inspirerande och väldigt uppiggande!


Vår kära ridklubb i kommunen har haft 40-årskalas! På något märkligt sätt lyckades jag halka in i festkommittén, vilket också har varit lite gastkramande emellanåt... Skulle vi hinna planera allt, skulle vi lyckas planera rätt saker, skulle vi få till en minnesvärd fest - och då inte för att allt var katastrof, och framför allt - skulle vi lyckas genomföra allt hyfsat i enlighet med planerna? Såhär nästan en vecka efter festligheterna så kan jag nog faktiskt påstå att det gick hela vägen! Och naturligtvis så tycker jag NU att det var värt allt. Jag är inte säker att jag hade samma åsikt dagen innan festen...


Under hösten har jag hållit i en "Grönt-kort-kurs" i ryttartävlings kunskap. Vi är näääästan hela vägen där också. Det är bara sista lektionen kvar samt slutprovet. Och det går sannerligen TROLL i vissa saker! Det verkar vara omöjligt att "få till" denna sista och ack så viktiga träff! Den skulle egentligen ha varit för två veckor sedan, men jag var bara tvungen att lägga tiden på att plugga i stället. Och nu... Suck, det är inte helt lätt att hitta en tid som passar både mig själv och de 10 övriga deltagarna! Men, det är ju en världslig sak som Karlsson på taket skulle ha uttryckt sig.


Japp - så var jag ju hästägare också... (harkel). Ja, vad ska jag egentligen säga till mitt försvar..? Att jag har haft "lite mycket att göra" nu - eller..? Det skulle ju vara första gången i så fall... - NOT!  Det går alltså två mycket vackra och kapabla arabiska fullblodsston i vår hage och BARA SKROTAR!!! Inte att de har klagat allt för högljutt eller så, men det är ju verkligen tokigt att inte rida och träna vid minsta tillfälle när man egentligen har denna fantastiska möjlighet. Idag var hovslagaren hemma, och jag var tvungen att fatta ett nästan lite pinsamt beslut... Den yngre av de tu har en benställning som inte gynnar jämnt slitna hovar fram, utan hon sliter insidan av betydligt mycket mer än yttersidan. Detta har inneburit en tappsko senaste veckan, och jag rådgjorde med hovslagaren. Min tanke var att låta henne vara barfota till näsa skoning för att låta hovarna få lite "lugn och ro". Han tyckte dock att de var lite väl kort period för att få önskat resultat. Jag fick där och då rannsaka mig och faktiskt inse att det nog inte är omöjligt utan att jag inte kommer "utnyttja" skorna även om de sattes på... Så - nu har jag beslutat att hon ska gå barfota i minst 16 veckor... Det innebär att jag får ta det väldigt lugnt med att rida på grusvägar o liknande. OM jag nu skulle få tid över alls till att rida två hästar denna höst/vinter... Men, jag hade ju faktisk tänkt att jobba henne från backen till största delen i alla fall... ;-)!



Glad höst på er alla!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 22 september 2011 10:52


  Härliga tider! Underbara tider!! Eller hur var det monologen (med mååånga år på nacken..) gick. Jag gillar till och med ORDET höst! Det känns omslutande, varmande och lugnande på något märkligt sätt. Björkarna börjar allt mer likna blekta blondine...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Skapa flashcards