Alla inlägg under mars 2012

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

   

Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar   


WELWETTEWOSSNA  
12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km.12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara strosa i hagen.
Av Kicki - 12 mars 2012 16:20

 

Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..


Omstart och nystart

Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag är nog en av Sveriges sämsta bloggare, men det är helt ok i så fall   .


Nytt jobb och en hel del nya uppdrag har inneburit att min energi och tid har fått riktas till några få saker denna vinter. Nu när ljuset ÄNTLIGEN återvänder, så känns det som min tid också kan användas till lite andra saker också. Skönt! Dessutom har ju snön faktiskt försvunnit ifrån fälten här hemma, men fortfarande ligger isen tjurig och lurar i skogen där man minst anar. Den slåss dock en  mycket ojämn kamp med värmen, som har utlovats till glädjande höjder denna vecka! Nu kommer till och med jag våga ge mig ut på hästryggen i skogen igen... Kanske till och med på BÅDA mina vackra arabhästar, dock inte samtidigt   . Skönheten på bilden har fått vara barfota hela vintern, då jag insåg ganska snart i höstas att jag inte skulle hinna med att rida speciellt mycket alls. Men skor är på från och med i fredags - så nu är det dags! Dags är det också för mina egna muskler och lungor att börja jobba lite. Jag kommer inte ifrån det, men det ÄR betydligt lättare när det inte är minusgrader vid motion. Det beror främst på att  jag har knän som numera gnisslar vääääldigt mycket vid kyla. Det gäller naturligtvis även när jag rider, men då kan man ju faktiskt "vila" knäna när det börjar bli för jobbigt. Det är inte lika käckt på powerwalken när man har ca 3 km kvar hem när det börjar kärva ihop.


Just nu har jag dock drabbats av förkylning/influensa och ligger hemma och nyser och fryser. Jag ska vara klok och inte starta med några fysiska ansträngningar förrän jag är frisk igen. Men sedan är jag faktiskt TAGGAD! Vill ni följa med mig? Jag testar att lägga upp en tabell här för att föra in mina framsteg, och också mina baklängestag...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards