Alla inlägg den 9 april 2008

Av Kicki - 9 april 2008 08:13

Igår hade jag min "grönt-kortkurs" igen, och det är faktiskt väldigt roligt att ha elever! Det är blandat med både vuxna och barn, så det är inte helt enkelt att lägga sig på "rätt" nivå. Jag TROR jag gör rätt när jag väljer barnens nivå i första hand. Igår fick de titta på tävlingspropositioner och fylla i tävlingsanmälningar. Sedan var det att slå i "TR" och leta reda på frågor som jag hade sammanställt. Det blir lite komiskt då jag har gamla exemplar av TR från 2003 och 2006. En del saker står det olika om, men då huvudsyftet är att i första hand lära sig att slå i TR så är det inte sååå blodigt. Reglerna förändras varje år dessutom, så man måste på eget ansvar hålla sig uppdaterad. Numera finns TR att ladda ner från Ridsportsförbundets hemsida www2.ridsport.se och klicka vidare på länken tävlingar och sedan till TR.


När jag klev upp i morse vid 05.00 så fick jag som en spark i magen. Det var helt vitt ute, och det hade snöat under natten. Under gårdagens kväll hade det satt igång att regna, och detta hade alltså övergått till den förhatliga snön. Det var snöslask på vägen till tåget. Men väl framme i Linköping fanns inga spår av flingorna, och jag förstod att det inte kommit någon snö där alls. Märkligt - det är ju ändå norrut ;-). Jag bor dock på kanten av Småländska höglandet, även om landskapet råkar vara Östergötland, så vi är ju inte helt ovana vid att ha kallare väder här än i Linköing.


Annars har jag kännt mig ganska duktig nu några mornar! Jag har nämligen tagit mig tid att koka havregrynsgröt! Det är bara sååå gott med havregrynsgröt, apelsinjouce och ett kokt ägg till frukost. Då behöver jag inget kaffe. Jag kokar gröten med 1 dl havregryn, 1 dl vatten, 1 dl mjölk och 1 krm salt. Det blir helt super! Om man har mjölk i blir smaken mycket rundare. Det kan med fördel vara lättmjölk också, men vi har mellanmjölk hemma hos oss. Jag hoppas på detta sätt lite pö om pö hitta ett lite sundare sätt att leva livet på. Crosstrainern står fortfarande kvar i hallen, och joo - jag TÄNKER verkligen på den! Och det HÄNDER att jag hoppar upp och joggar en stund också, men inte regelbundet - än...


Lille "Poppys" Qrumelur har åkt till ny familj också. Han blev så rasande söt när jag badat och fönat honom så han såg ut som en läcker liten bakelse :-). Han fick sällskap av Windflowers Lennox, en avelshane som gjort sitt här hos mig, men som är ett fantastiskt mysigt marsvin och kommer bli en ljuvlig liten kelgris. På marsvinsfronten har jag åter släppt ihop Confettis Maskot och Mosaique´s Partypinglan då hon inte blev dräktig sist med honom. Klackebo´s Cecilia har dock "en bulle i ugnen", men det är nog bara en också... Han lämnar fina ungar min Maskot, men inte fler än en åt gången...


Ha det gott!/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards