Alla inlägg den 13 april 2008

Av Kicki - 13 april 2008 20:12

Så har det då bekräftats! Engla är bragd om livet av "42-åringen", som har erkänt mordet och också talat om var han grävt ner henne. Det är så ofattbart tungt att bara snudda vid den vidriga tanken! Lilla Engla, så mycket mer ditt liv skulle fått vara med om! Så mycket fler glädjeämnen och sorger du skulle ha upplevt! Så många fler människor du skulle ha lyst upp tillvaron för! Om inte en pervers man hade satt stopp för detta...


Mannen ska genomgå en rättspsykiatrisk undersökning. Han är dessutom misstänkt för ytterligare ett mord på en ung kvinna i Falun för några år sedan. Jag tror ingen kan ens tänka annat än att denne man inte är frisk! Och för att inte fler kvinnor ska gå samma öde till mötes så behöver han naturligtvis behandling. Orkar vi andra "vanliga" med att han får det...? Eller vill vi enbart ha rå hämd? Det är verkligen inga lätta frågor!!!


Jag skulle verkligen vilja veta vad som driver denne man att kunna utföra sådana här vidriga gärningar. Inte bara för att få min nyfikenhet stillad. Nej, jag vill sannerligen förhindra att dagens barn "fostras" till förövare i framtiden. Det han gjort är fullkomligt oförlåtligt. Och inte ens om han må vara lobotomerad så behöver han inte sväva i någon som helst okunskap om att det han gjort är vidrigt fel!! Det är något annat än förnuftet det är fel på... Vid min Gud hoppas jag att vi alla vaknar upp och ser barnen omkring oss! Låt ingen av dem växa upp till att bli en "ny 42-åring", utan ge dem chansen till ett annat livsval. Han är lastbilschaufför, vilket säger mig att säkerligen många i hans omgivning uppfattar honom som tämligen normal eftersom han har ett såpass ansvarsfullt jobb. Kunde någon ana? Kunde någon ha stoppat i tid? Stora frågor som nog skulle må väl av att rätas ut.


Åter igen - SE barnen omkring er! Våga bli "obekväma" och ifrågasätt. Våga lyssna på obehagliga berättelser från barnamunnar - och inte enbart "solskensberättelser". Jag är skakad ända in i min märg.... Och visst - det har säkerligen med en viss "yrkesskada" att göra att tänka som jag gör. Men om fler vågar göra det så kanske vi också kan ge en annan framtid till fler barn...


Lilla Engla... hoppas du ser alla oss som tagit dig till våra hjärtan!/Kicki 

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards