Alla inlägg den 16 augusti 2008

Av Kicki - 16 augusti 2008 11:43

Fullärd? - Nix!

Jag har under sommaren varit en ganska flitig "journalist" i lokaltidningen. Det innebär bland annat att jag åker ut och får se miljöer och människor som jag förmodligen inte skulle ha sett/träffat annars. Märkligt det är egentligen... Det är ju inte svårare att ge sig iväg "civilt", men det blir liksom inte av. Det bästa av allt är ju att jag alltid har kameran med mig! OCH jag lär mig en massa nya saker som jag förmodligen inte skulle kommit i kontakt med annars. Vet ni tex att ängen är åkerns moder? Återkommer någon gång med vad det betyder ;-)


Hamlade askar

Idag vill jag bjuda på en bild från en äng i bygden. Den är lite speciell, då det är en sk. skyddad biotop. Det är inte riktigt samma status som en natur reservat, men ändå markerat att det är värt att spara för eftervärlden. På denna äng växer det ask i mängd. Under flera hundra år har människor tagit tillvara på lövet från träden genom att helt sonika såga av grenarna helt och hållet. Det kallas att hamla. Man tror att vissa av askarna på ängen kan vara över 400 år gamla... Läckra bilder bjuder de på hur som helst.


Återkommer!/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards