Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Kicki - 12 januari 2009 09:14

 Lundecock´s Moonshine - vår ljuvliga sheltie!


Jag kan inte annat än att le en smula åt mig själv ;-)

Jag inbillade mig nog att jag skulle kunna ägna denna blogg liiiite mer tid än vad som visar sig vara möjligt. Men livet rullar ju trots allt på ändå - även om man inte syns i cyberrymden så ofta. Eller, syns gör jag ju - men inte särskilt aktuell uppdatering kanske.


Förra helgen var det full rulle...

Det var marsvinsutställning i Kista Stockholm, och jag hade med mig två gyllene lurvgrisar som jag skulle ställa ut. Den ene hade tyvärr ådragit sig en lite för stor pälsskada, men det gick trots allt bra ändå. Han fick klart godkänt - och det vet jag ju egentligen. Honan däremot har en lång och underbar päls, men är på tonårstjejers vis lite kinkig med maten... Hon fick bra poäng ändå, men kunde inte konkurrera om främsta platsen pga att hon är lite tunn.


I helgen var det full rulle...

Jag jobbade i helgen - som frilansreporter. Det är ett tag sedan sist, och faktum är att flera stycken har frågat mig om jag har slutat att skriva *lol*! Man kanske är saknad? Men, vad händer i en vanlig småkommun en grå och trist januarihelg? Inte mycket. Vi har en mycket fin slalombacke i kommunen, och dit begav jag mig naturligtvis för att dokumentera skådespelet. Sedan har ju bygdens hjält och "starke man" Magnus Samuelsson dansat på TV. Sådant måste man naturligtvis nämna också. Det var upptaget många gånger på stackarens mobiltelefon innan jag äntligen kom fram...


Denna vecka - halv rulle ?...

Jag ska verkligen ANSTRÄNGA mig att ta det lugnt och framför allt komma hyfsat i säng denna vecka! Maken överger mig på onsdag och tänker inte komma tillbaka förrän sent på fredags kvällen, så det blir jag och "de fems gäng" som får sköta ruljans med busstider och djur. Men - detta är ju livet :-)!


Kram på er!/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards