Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Kicki - 13 mars 2011 13:25

 

Det börjar bli dags för lite nyorientering...


Ops, det har visst gått lite mer än någon dag sedan jag skrev sist. Naturen är fortfarande vit omkring mig, men till skillnad från mildvädret i januari så är det faktiskiskt "på riktigt" nu :-)! Det är bara det att efter att allt kring jul och en hel del av våra födelsedagar i början av varje vår så skulle jag verkligen vilja slå av på takten en del... Men vår är vår, och då lägges ännu en växel i! På flera områden... Det är en välsignelse att ljuset kommer tillbaka i samma takt som den är behövd! På något sätt så är faktiskt ljuset ganska tight förknippat med min energi.


Det börjar bli dags att sätta fart på hästarna nu! Det är bara en tidsfråga innan den ledsna och väldigt smutsiga snön har gett sig av för denna gången. Det betyder att jag kan ge mig ut i skogen igen utan att ha hjärtat i halsgropen. Nu är det bara vildsvin och annat oknytt man behöver tänka på ;-). Det ryktas om att vi till och med kan ha en varg i krokarna! Oavsett kritter i skogen så ser jag fram emot att få komma igång i sadeln igen. Kanske att jag till och med kan komma igång såpass att jag kan delta på Sportcupen i sommar...! I år är inte sekretariatets arbete något som jag behöver bekymra mig om.


Vad jag verkligen behöver sätta tänderna i dock är styrelsearbetet i AHIS (Arabhästen i sporten). Jag valdes till ordförande efter Göran Ericsson i helgen, och just nu känns det nästan som en omänsklig mantel att ta över... Jag är dock inte typen som tar skydd under manteln, utan det gäller att hitta ett sätt att få den att kännas bekväm - fort. Arbetet med att lyfta upp sporten för alla oss som älskar det arabiska fullblodet har inte blivit mindre viktigt genom åren. Jag känner stor förväntan faktiskt då vi kommer vara ett glatt och kunnigt gäng i styrelsen som ska föra jobbet framåt!


Och sedan har jag ju gått och blivit silversmed... Eller, jag håller på att lära mig ;-)! När nu marsvinsavel inte längre är aktuellt för mig (för nu i alla fall...), så kommer jag troligen plåga mina evt läsare med bilder på mina alster. Att det kan vara så kul att sitta och banka, såga, löda och putsa! Det är bara VÄLDIGT synd att det bara finns 24 timmar på ett dygn...!


Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards