Direktlänk till inlägg 1 juli 2007

En nybörjares trevan

Av Kicki - 1 juli 2007 22:49

Får en 40+:are vare med i leken, eller är man redan för passé? Det där med ålder är mycket märkligt. Jag minns tydligt mina föräldrar när de var i samma ålder som jag är nu och de var ju betydligt mer "vuxna" än jag! Kommer nog aldrig bli riktigt vuxen heller, och det tycks vara 60-talets barns stora dilemma. Vi blir aldrig vuxna! Våra barn är våra kompisar, våra kläder letar vi efter i tonårsbutikerna, klagar inte på dagens musik, hänger tappert med i all ny teknik som mejar ner oss. Och vi duschar varje dag...


Dagen som passerat har gjort det utanför bilfönstret. Sverige ÄR verkligen avlångt! Det var visserligen min tappre make (varför är det alltid männen som kör?) som rattade den värdefulla lasten av medlemmar ur "Westerdahl family", men det kan faktiskt kosta på att sitta och sova bredvid också! Man blir i alla fall torr i munnen... Vägen mellan södra Östergötland och Dalsland är egentligen för lång för att klaras av fram och tillbaka på samma dag. Åtminstone tycker min rygg det. Men som tapper och engagerad förälder så har man ibland inte så mycket val. Två av mina barn har tillbringat veckan som gått på ett musikläger i Åmål, och avslutades med stor konstert för föräldrar och andra intresserade. Mycket vackert - och man blir stolt och rörd att ens telningar vuxit upp och blivit så duktiga. Nu är timmen sen, och de flesta medlemmar ur "Westerdahl family" har varit förståndiga nog att krypa ner i sina sängar. Jag å min sida har ju som jag nämnde redan sovit en del, så jag behöver grusa ögonen en smula innan jag intar horisontal läge. Ett svarg ringande i mina öron håller mitt medvetande fortfarande sysselsatt med att jag varit i ständigt buller under dagen. Det är en anledning så god som något annat att faktiskt krypa till kojs! Ny utmaning i morgon...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards