Alla inlägg den 12 januari 2008

Av Kicki - 12 januari 2008 22:07

Nu måste jag ta mig i min lilla krage!! Det här går inte längre. Det är rent av pinsamt! Jag håller på att välja bland mina kort jag redan har nerladdade på "bloggagratis" inför varje inlägg. Men nu börjar det nästan bli löjligt... Visserligen är det ganska många kort jag har, men många är liksom så "unika". Jag menar, hur många gånger är det "kul" att sätta in kort på Wossna över hinder?  Jag är oerhört stolt över mitt arabsto, och ännu mer stolt över sonen som jag har fångat på bild tillsammans med henne. Men det märks lite vääääl tydligt att samma kort återkommer lite väl ofta. Samma sak med ponnyn Tips och en något yngre modell av arvtagare.


I somras och tidigt i höstas var jag riktigt inspirerad. Då begav jag mig ut i den egna trädgården och plåtade blommor och kryp för glatta livet. Det är absolut inget fel på dessa bilder! Mer än då möjligtvis att de är just - från i somras och tidigt i höstas... Jag kan bli glad över att se somriga bilder och få en anledning till att drömma mig några månader fram i tiden. Men det är inte speciellt aktuellt! Det jag borde göra nu är ju att ge mig ut i vintern och med min Canons hjälp dokumentera depressionsvädret... Det finns fullt av ledset grå grenar att föreviga. Jag har till och med sett gröna blad! Våra månadssmultron i rabatten är fortfarande helt grön. Jag kan ju svära på att de annars vissnar ner varje vinter... I den lokala tidningen fanns idag en bild på en hand. Inget märkvärdigt med det - alls. Det märkvärdiga låg I handen. En liiiten ynklig gyllene kantarell såg lite bortkommen ut i en ganska grov näve. Märkliga tider vi lever i...


I morgon ska det bli av! Det gäller ju egentligen bara att komma ihåg den lilla svarta lådan med strut på (kameran alltså!). Jag ska fota lite marsvin dessutom. Det blir till att krypa upp ur den allt för sköna varma sängen i något tidigare tid än vad som är vanligt för mig på söndagar. Jag är egentligen en riktig sängråtta på mornarna! Morgontrött heter det med ett annat ord... Men sådan "lyx" har man fått vänja sig av med för länge sedan. Sedan man fick barn med andra ord... Och äldste grabben blir myndig om ett par månader :-)!


Trevlig helg!!/Kicki

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards