Direktlänk till inlägg 22 mars 2008

Högtidligt!

Av Kicki - 22 mars 2008 21:51

Min dag började i ridhuset! Eller, jag vaknade givetvis hemma! Men sedan släntrade jag snabbt iväg till ridhuset. De som hade stalljouren hade inte hunnit ta ut alla hästar, så både Tips och Wossna stod inne. Det betydde att jag snabbt bestämde mig för att rida även Tips! Det är ganska länge sedan jag gjorde det, och jag var LYCKLIG när jag ridit färdigt på honom. Tips är en C-ponny som bara mäter 134 cm över havet. Men han är väldigt viktbärande och stadig, och känns mer som att rida stor häst än en ponny! Han gjorde till slut sitt bästa, och jag var riktigt nöjd med honom.


Efter Tips var det Wossnas tur. Jag upptäckte samma sekund som jag satte mig på hennes rygg den stora fördelen av att faktiskt rida en liten ponny innan. Wossna verkade nämligen otroligt stor plötsligt :-). Hon mäter annars ca 156 cm i mankhöjd, och är alltså ganska lien för att räknas som "stor häst". Jag var tillslut mycket nöjd med henne också. Bland annat så minskade jag traven REJÄLT så hon nästan piafferade på stället. Hon hade verkligen energi i steget, och verkade tycka det vara roligt att jag gjorde något annat än "det gamla vanliga" öppna, minska/öka volterna i diverse gångarter samt lit annat tänjande och böjande.


En liten tur till Konsum efter ridningen, och sedan bar det iväg hem. Där väntade lite marsvinslådor att bli rena, och sedan var det duschen som gällde! Mina föräldrar kom till kl. 20 och då var maten faktiskt färdig! Vi åt köttfondue (eller hur det stavas...!) med ägg, sill och potatis till. Vi blev alla mätta och goa, och hade GOD tid på oss innan vi skulle bege oss till kyrkan. Klockan 23 var det så midnattsmässa, och vår son nr. 3 skulle alltså döpas! Det var otroligt högtidligt och fint alltsammans. Alla konfirmander var ditkommenderade, och några flickor ett par rader bakom oss fann hela gudstjänsten otroligt uppmuntrande tydligen, då de fnissade konstant i EN TIMMES TID! Just då kändes det som en välsignelse att jag bara fått söner...


Dopet var väldigt stämningsfullt och jag tyckte nog att prästen gjorde det till ett mycket personligt tillfälle för de båda dopkandidaterna. Jag har faktiskt aldrig varit med om "vuxendop" i Svenska kyrkan förut, utan det har varit i frikyrkan som jag har varit. Inga av våra barn är barndöpta då vi tycker att de ska få avgöra en sådan sak själva. Därför är det ju extra roligt när den snart 15-årige sonen faktiskt alldeles själv har kommit fram till att han vill vara döpt. Gudstjänsten var klar på en timme, så 00.20 var vi tillbaka hemma igen. Tio minuter senare låg jag i sängen ;-)


Burr FY vad kallt det har blivit!/Kicki

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki - 3 januari 2015 10:39


  I de mer södra delarna av vårt rike ligger en by med månghundrade år på nacken. Kyrkan är så pass gammal att den faktiskt var katolsk i flera hundra år. Med en tämligen lyckad frenesi försökte välvilliga protestanter att gnugga bort det katolska...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:51

    Visst ser det skumt ut? Welwette till vänster och Wossna till höger. Dotter och mor. Mina träningskompisar      WELWETTE WOSSNA   12/3 Idag blir det en promenad på ca 1 km. 12/3 Denna dag får min gamla trostjänare nog bara s...

Av Kicki - 12 mars 2012 16:20


  Såhär såg det faktiskt ut 2010 den 28 mars hemma! Fortfarande en hel del snö, och en 5-årig Welwette. Hon är bra mycket vitare nu, två år senare..   Omstart och nystart Det var verkligen inte igår jag tog mig tid att skriva i min blogg. Jag...

Av Kicki - 11 november 2011 11:00


  Det är så länge sedan jag laddade upp nya bilder att jag får leta efter "vad som helst" nu ;-). Mina minneskort är dock sprängdfyllda, så jag har en hel massa timmar att se fram emot av redigering osv. Riktigt kul, men övermäktigt för tillfället...

Av Kicki - 28 oktober 2011 14:12


  HÖST :-)!! Eller, kanske inte riktigt så utrycksfull smily... Mörkret smyger sig på i en makalös hastighet! Jag förstår inte riktigt att det faktiskt är exakt samma procedur varje år! Har alltså redan glömt 2010...   Men VILKEN höst det ha...

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards