Alla inlägg den 1 april 2011

Av Kicki - 1 april 2011 13:03

  Inte en av mina bästa bilder faktiskt... Riktigt dålig om jag nu får analsera den helt själv. MEN, den kanske går att använda som ammunition!! För nu SKA våren segra   !!!

 

Usch - fy - och BLÄ för kyla och is längre...! Det är säkert att lägga onödig energi på meninslöst och icke påverkbart tankearbete, men ibland får man tänka lite "magiskt"... Igår eftermiddag så formligen vräkte det ner kladdig och MYCKET blöt snö ett tag. Inte kul! Mina älskade hästar har fått vara utan täcken ett par veckor nu, vilket de inte har lidit av ett dugg faktiskt. Men igår... De huttrade som små ruggiga möss när de slokörade traskade in i stallet. Då känner man sig inte så god som djurägare faktiskt. För naturligtvis skulle den ansvarsfulle ha slukat varje väderleksrapport sedan vintertäckena togs av, för att höra minsta antydan till oväder - och tagit konsekvensen av det och lagt skyddande täcken på de "små" liven. Dock icke jag... Men i gårkväll åkte allt de vadderade regntäckena fram - och på! De ska åtm slippa att frysa två dagar i rad..!!


Eftersom det inte bara snöade, utan dessutom var halv storm igår så var inte en ridtur i skogen särskilt lockande heller. En genomblöt häst behöver ju torka först innan den släpas ut igen... - eller hur   ? Men det är utlovat varmare vindar redan till helgen - så bättre förutsättningar är att vänta med andra ord. Min tanke om att engagera diverse söner i mina "sätta-igång-hästarna-projektet" ser dock ut till att gå om intet den närmaste tiden. Jag förstår inte ungdomen nu för tiden... De gör en massa saker på egen hand, utan en tanke på att kanske fråga den hulda modern, om, utifall att, hon kanske har behov av deras insatser. När dessutom Eric numera är körkortsinnehavare så anser denne yngling att hans rörelsefrihet kraftigt har ökat. Visserligen är han precis lika bil-lös som innan körkortet, men fordon finns ju att låna... Och i just denna lilla sak råkar hans båda föräldrar vara ganska lättövertalade. Ingen tänker på att jag behöver någon som rider Welwette!! Eller åtm en mycket hästvan som kan hålla i kräket medan jag ("det smidiga kylskåpet") kravlar mig upp i sadeln! Jag önskade mig visserligen en HÖG arab när hon tillverkades, men man ska passa sig för vad man önskar. Önskningarna kan nämligen slå in om man har otur...


Vädret idag bidrar inte heller till att smilbanden får träning. Man får väl hoppas på ett väl avvägt och noga uttänkt aprilskämt!

/Kicki W

Presentation


Vad en modershjärta kan vara fyllt av.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Små hälsningar!


Ovido - Quiz & Flashcards